Начало В детайли Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
4482
България

Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ

Проблемите са ясни и дългогодишни.Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук.

| 02 Юни 2025, 17:40 ч.
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Снимка © Министерството на транспорта и съобщенията

Министърът на транспорта Гроздан Караджов пътува с бързия влак от Мездра до София и набеляза седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ. 

Перник се поклони пред подвига на Христо Ботев и героите, жертвали живота си

Трима души са загинали, а 21 са ранени при катастрофи в страната през денонощ

Националният доверителен екофонд (НДЕФ) е финансирал над 500 проекта за 30 го

Отличници от випуск 2025 година бяха наградени от Ротари клуб и кмета на Общи

Трима души са задържани за побой в Монтана над 19-годишен младеж от Берковица

Проблемите са ясни и дългогодишни. Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук. Впечатленията ми са смесени - има положителни неща, има изнервящи, има и вбесяващи, посочва Караджов. По думите му добра новина е, че влакът е бил пълен, както и че няма правостоящи. Проблемът бе, че единият вагон, явно закачен в последния момент заради големия интерес, е от най-старите, с купета. Тези вагони отдавна трябваше или да са бракувани, или поне модернизирани, но уви, заради недостига на подвижен състав, все още се ползват, отбелязва Караджов. 

Добра новина е, че останалите вагони бяха от “новите” - купени втора ръка от “Дойче бан”, които макар и 22-годишни, са все още в сравнително добро състояние - прилични седалки, тоалетни, тонирани стъкла, разказва още министърът на транспорта. Проблемът е, че само в един от тези четири вагона имаше нормално работещ климатик. В два от вагоните имаше някаква имитация на охлаждане, посочва още той в публикацията. 

Министър Караджов отправя и критики за чистотата във вагоните. И цялата справедлива критика от страна на пътуващите се изсипва несправедливо върху влаковата бригада, които в случая нямат никаква вина, но са единствените с пряк контакт с недоволните, посочва той. 

Министър Караджов посочва също, че влакът е пристигнал едва с девет минути закъснения, заради ремонт в един от участъците. Проблемът е, че седем часа и половина за път от Варна до София е все още твърде много и времето трудно може да се съкрати съществено, категоричен е министърът. Като проблем Караджов набелязва и липсата на интернет, както и на бистро или вагон-ресторант. 

Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. Мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова. Проблем е, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени. Проблем е и трагичното състояние на гарите. Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние, посочва транспортният министър. 

Двойно намаляване на служебните абонаменти и въвеждане на червена зона в исто

Областният управител на Стара Загора д-р Неделчо Маринов председателства Обла

Протест срещу въвеждане на еврото в България затвори кръстовище в Русе. 

В Публикацията си той изрежда и седем мерки, които е наредил: 

1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата;

2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия;

3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това;

4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии;

5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем - новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон;

6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи;

7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне, изрежда Гроздан Гараджов.

Знам, че мнозина ще ме обвинят в популизъм и ще има множество саркастични забележки тип „министър открива влака“, пише той. Също така знам как всеки ден слушам оправдания как нищо не може да се направи сега и веднага, как трябват огромни инвестиции, как то си е така по принцип и пътниците едва ли не са се примирили с кошмарните пътувания, се казва още в публикацията на министъра на транспорта.  Факт е, че част от аргументите са основателни – в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време. Но е и факт, че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите, посочва министърът на транспорта.

За мен от голямо значение е и прекия контакт с жп служителите, които са първа линия – машинисти, кондуктори и др. Това няма да е последното ми пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи, отбелязва той. 

В публикацията министърът поднася и извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове, както и извинения към редовите железничари, които  съвестно изпълняват задълженията си.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция на МВР
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция (ОД) на МВР. Случаят е станал вчера около 19:30 ч. Тогава е получен сигнал от ...
Еврото е подобрение на валутния борд, с приемането му България запазва националната си идентичност, се казва в декларация на ПП-ДБ
Еврото е подобрение на валутния борд и възможност Европейската централна банка (ЕЦБ) да подпомогне български банки с кредитни линии в случай на криза. Няма държава, приела еврото, ...
Ограничава се ползването на водата за питейни нужди в димитровградското село Горски извор
Ограничава се употребата на вода за питейни нужди и приготвяне на храна в димитровградското село Горски извор, съобщиха от Регионалната здравна инспекция (РЗИ) в Хасково и от пресц ...
Общо 116 души от област Разград са преминали през информационно-скрининговата кампания на РЗИ относно Световния ден без тютюнопушене
Общо 116 души от област Разград са преминали през информационно-скрининговата кампания на Регионалната здравна инспекция (РЗИ) относно Световния ден без тютюнопушене. От тях 55 душ ...
Споразумение за привилегиите, имунитетите и улесненията, предоставени на ОИСР, подписаха Георг Георгиев и Матиас Корман
Споразумение между България и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) относно привилегиите, имунитетите и улесненията, предоставени на организацията, подписа ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Каква еврозона, като няма държава, се казва в декларация на "Морал, единство, чест“
"България е класически пример за пленена държава от двама олигарси, облечени от политическа власт и понастоящем лидери на политически партии – ГЕРБ на Борисов и "Новото начал ...
Започваме ежедневни проверки дали стопаните разхождат кучетата си на повод и дали почистват след тях, съобщи директорът на Столичния инспекторат
Започваме ежедневни проверки в обхвата на всички райони в Столична община на стопаните на кучета. Проверките основно ще включват дали кучето се разхожда на повод и дали се почиства ...
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция на МВР
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция (ОД) на МВР. Случаят е станал вчера около 19:30 ч. Тогава е получен сигнал от ...
Кампания за безвъзмездно кръводаряване ще има в Сливен през целия месец юни
През целия юни в Сливен ще има кампания за безвъзмездно кръводаряване, съобщиха организаторите от Отделението по трансфузионна хематология към МБАЛ “Д-р Иван Селимински-Сливе ...
Главният прокурор покани министъра на правосъдието и председателя на правната комисия да обсъдят проблема с вещи лица по делата за тежки катастрофи
Изпълняващият функциите главен прокурор Борислав Сарафов покани министъра на правосъдието Георги Георгиев и председателя на Комисията по конституционни и правни въпроси в 51-вото Н ...
Тикер в 11:38 ч.
"България е класически пример за пленена държава от двама олигарси, облечени от ...
Начало В детайли
4482
България

Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ

Проблемите са ясни и дългогодишни.Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук.

| 02 Юни 2025, 17:40 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Снимка © Министерството на транспорта и съобщенията

Министърът на транспорта Гроздан Караджов пътува с бързия влак от Мездра до София и набеляза седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ. 

Проблемите са ясни и дългогодишни. Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук. Впечатленията ми са смесени - има положителни неща, има изнервящи, има и вбесяващи, посочва Караджов. По думите му добра новина е, че влакът е бил пълен, както и че няма правостоящи. Проблемът бе, че единият вагон, явно закачен в последния момент заради големия интерес, е от най-старите, с купета. Тези вагони отдавна трябваше или да са бракувани, или поне модернизирани, но уви, заради недостига на подвижен състав, все още се ползват, отбелязва Караджов. 

Добра новина е, че останалите вагони бяха от “новите” - купени втора ръка от “Дойче бан”, които макар и 22-годишни, са все още в сравнително добро състояние - прилични седалки, тоалетни, тонирани стъкла, разказва още министърът на транспорта. Проблемът е, че само в един от тези четири вагона имаше нормално работещ климатик. В два от вагоните имаше някаква имитация на охлаждане, посочва още той в публикацията. 

Министър Караджов отправя и критики за чистотата във вагоните. И цялата справедлива критика от страна на пътуващите се изсипва несправедливо върху влаковата бригада, които в случая нямат никаква вина, но са единствените с пряк контакт с недоволните, посочва той. 

Министър Караджов посочва също, че влакът е пристигнал едва с девет минути закъснения, заради ремонт в един от участъците. Проблемът е, че седем часа и половина за път от Варна до София е все още твърде много и времето трудно може да се съкрати съществено, категоричен е министърът. Като проблем Караджов набелязва и липсата на интернет, както и на бистро или вагон-ресторант. 

Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. Мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова. Проблем е, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени. Проблем е и трагичното състояние на гарите. Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние, посочва транспортният министър. 

В Публикацията си той изрежда и седем мерки, които е наредил: 

1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата;

2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия;

3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това;

4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии;

5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем - новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон;

6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи;

7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне, изрежда Гроздан Гараджов.

Знам, че мнозина ще ме обвинят в популизъм и ще има множество саркастични забележки тип „министър открива влака“, пише той. Също така знам как всеки ден слушам оправдания как нищо не може да се направи сега и веднага, как трябват огромни инвестиции, как то си е така по принцип и пътниците едва ли не са се примирили с кошмарните пътувания, се казва още в публикацията на министъра на транспорта.  Факт е, че част от аргументите са основателни – в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време. Но е и факт, че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите, посочва министърът на транспорта.

За мен от голямо значение е и прекия контакт с жп служителите, които са първа линия – машинисти, кондуктори и др. Това няма да е последното ми пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи, отбелязва той. 

В публикацията министърът поднася и извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове, както и извинения към редовите железничари, които  съвестно изпълняват задълженията си.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция на МВР
Еврото е подобрение на валутния борд, с приемането му България запазва националната си идентичност, се казва в декларация на ПП-ДБ
Ограничава се ползването на водата за питейни нужди в димитровградското село Горски извор
Общо 116 души от област Разград са преминали през информационно-скрининговата кампания на РЗИ относно Световния ден без тютюнопушене
Споразумение за привилегиите, имунитетите и улесненията, предоставени на ОИСР, подписаха Георг Георгиев и Матиас Корман
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
Каква еврозона, като няма държава, се казва в декларация на "Морал, единство, чест“
Местен фокус
Започваме ежедневни проверки дали стопаните разхождат кучетата си на повод и дали почистват след тях, съобщи директорът на Столичния инспекторат
В детайли
Полицията в Перник изяснява причините, довели до побой над трима мъже, съобщиха от Областната дирекция на МВР
Контекст
Кампания за безвъзмездно кръводаряване ще има в Сливен през целия месец юни
На преден план
Главният прокурор покани министъра на правосъдието и председателя на правната комисия да обсъдят проблема с вещи лица по делата за тежки катастрофи
Основна линия
В Попово ще реализират четири проекта за благоустрояване, финансирани от ПУДООС
В детайли
Еврото е подобрение на валутния борд, с приемането му България запазва националната си идентичност, се казва в декларация на ПП-ДБ
Сфера
По-ниски цени за вход ще заплащат посетителите на басейна в един от най-големите хотели в Пловдив този сезон
Основна линия
Няма по-срамна страница в историята на България, заявиха от "Величие" във връзка с очаквания конвергентен доклад за влизане в еврозоната
Местен фокус
Догодина ще бъде подписан договорът за строителството на 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлодуй", каза министър Станков
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.